close
0 Grozs

Grozā nav preču.

Kā veikt automobiļa kondicioniera diagnostiku un remontu: noplūdes meklēšana un komponentu nomaiņa

Satura rādītājs

Šajā rakstā dalīšos ar savu pieredzi un praktiskajiem padomiem, kā soli pa solim veikt automobiļa kondicioniera diagnostiku, atklāt biežākās noplūdes un droši nomainīt bojātās detaļas. Ja esat kādreiz stāvējuši stacijā ar sausu, sildošu gaisu un prātojuši, kur meklēt problēmu, šis materiāls būs tieši jums.

Kondicioniera diagnostika

Noplūdes meklēšana

Pirmais solis – pārbaudīt, vai sistēmā nav gāzes noplūdes. Parasti izmanto UV lampu un fluorescējošo līdzekli:

  1. Pievienojiet diagnostikas komplektu un iedarbiniet kondicionieri vairākas minūtes.

  2. Ar UV lampu apskatiet šuves un savienojumus. Ja redzama dzeltenzaļa gaisma, sistēmā ir noplūde.

Dažreiz esmu sastapis gadījumus, kad noplūde veidojas pie vāja gumijas blīvējuma vai korozijas skartos savienojumos. Ja lukturi nerāda, pārbaudiet spiedienu ar manometru – zems spiediens norāda uz gāzes trūkumu un iespējamu noplūdi.

Spiediena mērīšana un kompresora pārbaude

Otrais solis – izmērīt sistēmas augšējo un apakšējo spiedienu.

  • Augšējais (likvidācijas) spiediens: normāli 15-30 bar.

  • Apakšējais (iesūces) spiediens: 2-4 bar.

Ja spiedieni nesakrīt ar ražotāja specifikācijām, kompresoram var būt izslīdējusi vārpsta vai slēdži. Piemēram, savā pirmajā remontā konstatēju, ka kompresora vārpsta bija nodilusi un radīja neritmisku kompresiju.

Bojāto komponentu nomaiņa

Kompresora maiņa

Kompresora bojājumi ir biežākie – no nolietotām blīvēm līdz motoru rāpojošām detaļām.

  • Sorba vai serdes komplekts, ja vārpsta sāk klabēt.

  • Pilnīga kompresora nomaiņa, ja iekšpusē ir metāla fragmenti.

Ieteikums: pēc kompresora nomaiņas obligāti izskalojiet sistēmu un nosusiniet spiediena žāvētāju (demperu).

Kondensatora, iztvaicētāja un spiediena slēdžu nomaiņa

Kondensators un iztvaicētājs laika gaitā korodē, it īpaši, ja gāze ir netīra vai mitrums iekļuvis sistēmā. Spiediena slēdži var “izslēgt” kondicionieri, ja temperatūra un spiediens nav optimāli.

  • Pārbaudiet kondensatora lameles – liekas, saliektas vai aizsērējušas.

  • Nomazgājiet iztvaicētāju vai, ja tas caurums, nomainiet.

  • Aizstājiet spiediena slēdžus, ja tie ir elektriski atslēgušies.

Kur iegādāties rezerves daļas?

Ir vairākas iespējas gan jaunām, gan lietotām detaļām:

  • rezerves daļu veikals un autodaļu veikals, kur piedāvā kvalitatīvas auto detaļas.

  • Interneta platformas, kas piegādā auto parts no Eiropas un ASV.

  • Vietējais auto preču veikals vai auto detaļu veikals, kurā bieži ir arī oriģinālie un analogi produkti.

  • Auto rezerves daļas no šrots un auto srots var būt ekonomiska alternatīva, ja pieejamas labā stāvoklī.

  • autodalas meistaru forumos un lietotas auto rezerves daļas grupās sociālajos tīklos.

  • Seko līdzi, vai nav pieejamas lietotas rezerves daļas ar darba garantiju.

Personīgi es bieži sāku meklēt vietnēs, kas piedāvā gan jaunas, gan lietotas daļas, jo reizēm labi saglabāta lietota detaļa izmaksā lētāk nekā jauns analogs.

Padomi un rekomendācijas

  • Vienmēr pirms iekļūšanas uz vārtiem iztīriet radiatora priekšpusi no putekļiem un lapām.

  • Regulāri pārbaudiet gāzes spiedienu – pat nenojaušot noplūdi, laikus papildinot kondicionieris kalpos ilgāk.

  • Iekļaujiet siltummainīšu tīrīšanu un žāvētāja nomaiņu kā daļu no ikgadējās apkopes.

Secinājums un CTA

Tagad, kad zināt galvenos soļus kondicioniera diagnostikā, noplūdes meklēšanā un komponentu nomaiņā, varat drošāk plānot remontu vai veikt to paši. Ja radusies kāda konkrēta situācija vai jautājums, rakstiet komentāros! Ja nepieciešamas kvalitatīvas rezerves daļas vai padoms, iesaku apmeklēt tuvāko autodaļu veikalu vai tiešsaistes auto preču veikalu. Veiksmi remontā un vēsu klimatu jūsu automobilī!