Satura rādītājs
Pneimopiekare: kā diagnosticēt un salabot pneimokompresoru, lai auto atkal “elpotu”
Vai kādreiz esat pamanījuši, ka jūsu auto pēkšņi “nosēžas” pēc nakts stāvēšanas? Vai varbūt brauciena laikā tas kļūst stīvs un nereaģē uz ceļa nelīdzenumiem? Ja jā – problēma var būt pneimopiekarē, un konkrētāk – tās pneimokompresorā. Šajā rakstā izskaidrosim, kas īsti ir pneimokompresors, kā saprast, ka tas nestrādā pareizi, un kā to efektīvi salabot vai nomainīt.
Kas ir pneimopiekare un pneimokompresors?
Pneimopiekare ir auto piekares sistēmas veids, kurā atsperes vietā tiek izmantoti pneimatiskie spilveni (gaisa baloni), kas nodrošina vienmērīgu braukšanu neatkarīgi no slodzes. Lai šī sistēma darbotos, nepieciešams pneimokompresors – tas ir kā sirds, kas sūknē gaisu uz baloniem.
Bez labi strādājoša kompresora jūsu auto nevar noturēt pareizu augstumu vai pielāgoties ceļa apstākļiem. Tas nav tikai komforta jautājums – tā ir arī drošība un riepu nodiluma kontrole.
Kādi ir galvenie pneimokompresora bojājuma simptomi?
Ja jūsu auto ir aprīkots ar pneimopiekari, pievērsiet uzmanību šiem tipiskajiem simptomiem:
-
Auto stāv zemu vai nevienmērīgi (piemēram, viens stūris nosēdies).
-
Braucot dzirdams pastāvīgs kompresora darbs (vai skaļš troksnis).
-
Paneļa brīdinājumi par piekares vai līmeņa kļūdām.
-
Kompresors nestrādā vispār – nav dzirdams nekāds troksnis.
-
Auto ilgstoši uzpumpējas vai vispār nepaceļas.
Šie simptomi norāda, ka nepieciešama pneimopiekarē iekļautā kompresora diagnostika un, iespējams, remonts vai nomaiņa.
Diagnostika: kur meklēt problēmu?
Lai precīzi noteiktu, vai bojāts ir tieši kompresors, nevis, piemēram, gaisa spilveni vai sensori, jāveic šādi soļi:
-
Vizualā pārbaude – pārbaudiet elektriskos savienojumus, koroziju, vai kompresors nav pārkarsis.
-
Elektroniskā diagnostika – ar OBD skeneri var nolasīt kļūdu kodus (dažreiz uzrādās kompresora pārslodze vai gaisa noplūde).
-
Gaisa noplūdes tests – pārbauda, vai no sistēmas neizplūst gaiss, kas liek kompresoram strādāt bez pārtraukuma.
-
Kompresora darbības tests – pievieno tiešo barošanu un pārbauda, vai kompresors vispār iedarbojas.
Ja konstatēta problēma tieši kompresorā, nākamais solis – remonts vai nomaiņa.
Remonts vai nomaiņa – ko izvēlēties?
Mūsdienās pneimokompresoru remonts ir iespējams, ja:
-
Bojāts tikai mitruma filtrs, relejs, vai pieslēguma vadi.
-
Iekšējā kompresora mehānika vēl ir labā stāvoklī.
-
Ir pieejamas kvalitatīvas jaunas vai lietotas auto rezerves daļas, piemēram, no auto šrota (šrots).
Tomēr, ja:
-
Kompresors ir izdedzis vai pārkarsis.
-
Mehāniskais sūknis vairs nespēj nodrošināt spiedienu.
-
Ir ilgstoši bijusi noplūde un kompresors strādājis bez apstājas.
…tad labāk izvēlēties jaunu pneimokompresoru no uzticama auto rezerves daļu veikala.
Praktiski padomi no pieredzes
Pēc pieredzes ar BMW X5 un Audi A6 pneimopiekarēm, esmu novērojis, ka 80% kompresora problēmu rodas no sistēmas noplūdēm, nevis paša kompresora. Tas nozīmē – kompresors strādā bez apstājas, līdz pārkarst vai nodilst. Tāpēc vienmēr vispirms pārbaudiet visu sistēmu!
Lietotas auto daļas no pārbaudītiem auto šrotiem Latvijā bieži vien ir labs risinājums, īpaši, ja budžets ir ierobežots. Bet pārliecinieties, ka kompresors ir testēts un nāk ar garantiju.
Kur iegādāties rezerves daļas?
Jūs atradīsiet auto detaļas tiešsaistē, kā arī specializētos veikalos:
-
Auto rezerves daļu veikals ar iespēju pārbaudīt saderību pēc VIN.
-
Autodaļu veikals ar katalogu: viegli atrast kompresoru pēc markas un modeļa.
-
Diennakts auto rezerves daļu veikals – noder avārijas gadījumos.
Noslēgumā: vai ir vērts ieguldīt?
Jā, jo labi funkcionējoša pneimopiekare – tas ir komforts, drošība un ekonomija ilgtermiņā. Kompresora nomaiņa vai remonts nav lēts prieks, bet ignorējot problēmu, var nākties mainīt visu sistēmu.
Ja šobrīd meklējat kompresoru pneimopiekarei, vai vēlaties profesionālu padomu – sazinieties ar mūsu komandu. Mēs palīdzēsim atrast piemērotas auto detaļas, pārbaudīsim saderību un piedāvāsim labāko risinājumu jūsu budžetam.